سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اگر تو به زندگى پشت کرده‏اى و مرگ به تو روى آور است پس چه زود دیدار میسر است . [نهج البلاغه]
طلبگی
 
قسمت2

یک برنامه تا بخواهد عملیاتی شود باید از هفت‌خان رستم بگذرد

 

 

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه شعار دوم دولت عدالت‌گرایی بود، گفت: «دولت در این راستا همه تلاشش را کرده و الان هم دارد انجام می‌دهد، نمی‌خواهم اسم ببرم ولی تقریباً همه برنامه‌های دولت در جهت عدالت است، البته این بدین معنی نیست که دولت در همه اینها موفق بوده، چون فقط دولت در کشور تصمیم‌گیر ‌نیست و یک برنامه تا بخواهد عملیاتی شود باید از هفت خان رستم بگذرد، و همه رویش اثر می‌گذارند و بعضاً تغییراتی در آن ایجاد می‌کنند که جنبه قانونی و تکلیفی پیدا می‌کند که در این صورت کار دولت خیلی سخت می‌شود و باید با تحمل پیچیدگی‌ها و سختی‌های بیشتری کار را پیش ببرد.»

 

رئیس‌جمهور به عنوان نمونه به کاهش ضریب جینی از 0.4023 به 0.38 اشاره کرد و گفت: «البته شما مسائل یک سال اخیر را یک مقدار تفکیک کنید که به آن اشاره خواهم کرد.»

 

 


دولت را متهم کردند که دنبال عدالت توزیعی است!

 

 

وی با اشاره به اینکه دولت به آرمان عدالت وفادار بوده و هست، افزود: «اگر می‌بینید دولت بر یک حقی و بر دفاع از کسی ایستادگی می‌کند، به خاطر تعهد و به خاطر سوگندی است که خورده‌ایم که دفاع کنیم از حق و عدالت.»



رئیس‌جمهور با اشاره به پیچیده بودن مسائل بانکی گفت: «دولت سعی کرده بیشترین توزیع منابع را در کنار بیشترین رشد تولید در کشور داشته باشد، به طوری که دولت را متهم کردند دنبال عدالت توزیعی است.»



رئیس‌جمهور با بیان اینکه تولید و سرمایه‌گذاری تقریباً در همه بخش‌های اقتصادی کشور جهشی بوده، افزود: «البته ما در دل همین سرمایه‌گذاری‌ها عدالت را هم لحاظ کرده‌ایم. حجم وسیع بنگاه‌های کوچکی که ایجاد شده، همه اینها در جهت عدالت است. توزیع منابع را از پائین‌ترین سطوح اجتماعی و از روستا شروع کردیم، از مستضعفین شروع کردیم، از تحت پوشش‌ها شروع کردیم، از بازنشسته‌ها و کارمندان شروع کردیم، از کشاورزان و دامداران و عشایر شروع کردیم. اینها عدالت است. البته معنایش این نیست که یک عده قلیلی جلو نزدند و بعضی خطوط را رد نکردند.»

 

 



قانون را طوری می‌نویسند که از دست رئیس‌جمهور خارج شود

 

 

رئیس‌جمهور در پاسخ به انتقادهایی که درخصوص نحوه اجرای اصل 44 قانون اساسی در کشور مطرح می‌شود، گفت: «اصل 44 را ما چگونه اجرا کردیم؟» بعضی از دوستان گفتند اقتصاد لیبرالی، کجا ما دنبال اقتصاد لیبرالی بودیم؟ یک نشانه‌اش را بگویید. بله اصل 44 قانون شده و دولت مکلف شده آن را اجرا کند، اما ما چگونه آن را اجرا کردیم؟ باز در جهت ایجاد و اعمال عدالت آن را اجرا کردیم. اولاً 40درصدش را به سهام عدالت اختصاص دادیم و در بدنه اجتماع توزیع کردیم، بعد هم نهادهای عمومی غیردولتی که عمدتاً متصل به توده‌های مستضعف کشورند را به عنوان یک گام وسط وارد کردیم. فحشش را هم داریم می‌خوریم! ما کی دنبال اقتصاد لیبرالی بودیم! هرگز نبودیم. آن را قبول نداریم، اما معنایش این نیست که تمام دستگاه‌های اثرگذار در تصمیم‌گیری کشور حرف ما را قبول دارند. قانون را طوری می‌نویسند که از دست رئیس‌جمهور خارج شود. خب من چه کار باید بکنم؟ یا باید دعوا کنیم که بعد خود شما می‌گویید آقا شروع کردید به دعوا! سکوت هم کنیم می‌گویید تو خودت مقصری! ما سعی کردیم قانون موجود را با استفاده از سایر قوانین و با تحمل فشارها بالاخره به سمت عدالت بکشانیم.»

 

 



می‌گفتند‌ داری حرف بی‌ربط می‌زنی!

 

 

رئیس‌جمهور با اشاره به ماجرای فساد بانکی گفت: «جالب است در ماجرای بانکی شش سال بود که من فریاد می‌زدم آقا یک عده زیادی دارند پول‌ها را می‌برند و به توده‌های مردم پول نمی‌رسد، به من حمله می‌کردند که این حرف‌ها چیست که تو‌داری می‌زنی، ‌داری اقتصاد را به هم می‌زنی، ‌داری در مقابل قانون ایستادگی می‌کنی، این نظام بانکی توسط شورای نگهبان تأیید شده و شرعی و اسلامی است و تو‌داری حرف بی‌ربط می‌زنی. بعد یک ماجرایی درست کردند به اسم 3هزارتایی و نوک حمله را برگرداندند به سمت دولت. چه طور می‌شود که ما، هم وقتی فریاد می‌زنیم فحش می‌خوریم و هم وقتی که اتفاقی می‌افتد باز باید جواب بدهیم!»


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط وحید 91/5/17:: 2:4 صبح     |     () نظر