سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ عزّوجلّ ـ به داوود علیه السلام وحی کرد :«ای داوود ! به من شادمان باش و از یادم لذّت ببر و با مناجات من متنعّم شو که به زودی، خانه را از فاسقانْ خواهم پرداخت ولعنت خود را بر ظالمان قرار خواهم داد» . [امام صادق علیه السلام]
طلبگی
 
قسمت3

خیلی اتفاق‌ها در عرصه اقتصاد رخ می‌دهد که من مطلقاً قبول ندارم

 

 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه خیلی اتفاق‌ها در کشور در عرصه اقتصاد رخ می‌دهد که من مطلقاً قبول ندارم، گفت: «دوست عزیزی گفت آیا اهمیت رسیدگی به ارز و سکه کمتر از سفر به امریکای جنوبی بود؟ مگر ما رفتیم امریکای جنوبی تفریح کنیم؟ رفتیم آنجا استراحت؟! یا اینکه ما خبر داشتیم دشمن می‌خواهد ضربه بزند و باید کانال‌های رزرو و فضاهای تنفسی برای اقتصاد و رزرو بانکی و ارزی درست کنیم. رفتیم آنجا صحبت کردیم، بحث کردیم، توافق کردیم، جمع‌بندی کردیم، آمدیم.»

 


حرف‌هایی که می‌توانم به شما بگویم یک ششم حرف‌هایی است که نمی‌توانم بگویم

 

 

رئیس‌جمهور با تصریح به اینکه آن حرف‌هایی که من می‌توانم به شما بگویم شاید یک ششم آن حرف‌هایی است که نمی‌توانم بگویم، گفت: «بالاخره ما باید اساس انقلاب، کشور و منافع ملی را حفظ کنیم. به من می‌گویند چرا نمی‌گویی تحریم؟ به من گفتند برو صحبت کن بگو چه خبر است. بله یک موقعی می‌شد بگوییم یک وقت هم نباید بگوییم. آن موقع گفتن تکلیف است و این موقع نگفتن. انجام وظیفه مهم است. من خدا را شکر می‌کنم که خیلی‌ها در این مسائل اقتصادی که پیش آمد به دولت فحش می‌دهند، نمی‌گویند طراحی‌های دشمن اثر گذاشت. چون اگر مردم بپذیرند که طراحی‌های دشمن اثرگذار بود، خیلی از معادلات به هم می‌خورد. البته نمی‌خواهم بگویم فقط طراحی‌های دشمن است، طراحی‌های داخلی و دشمن با هم است ولی خیلی‌هایش را الان برای شما نمی‌توانم بگویم. شاید یک روزی گفتم اما الان نمی‌شود. ما باید فعلاً از یک گردنه‌ای عبور کنیم.»



ایستادن در خط مستقیم الهی مثل ایستادن روی تیغه شمشیر است

 

 

دکتر احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه ایستادن در خط مستقیم الهی مثل ایستادن روی تیغه شمشیر است، خاطرنشان کرد: «اگر به همین سادگی بود که بعضی‌ها می‌گویند و می‌نویسند که اصلاً نوبت به ماها نمی‌رسید. اگر به همین سادگی بود، امیرالمؤمنین را خانه‌نشین نمی‌کردند، اگر به همین سادگی بود امام حسن عسگری در محاصره قرار نمی‌گرفت. ذهنتان را ببرید به صدر اسلام، مگر می‌شود در اول انقلاب توحیدی و بعثت پیامبر، فرزند پیامبر که همه می‌دانند معصوم است، جانشین پیامبر است، اما آنچنان منزویش کنند که هفت سال ته چاه زندانی باشد! پیش زمینه آن یک جنگ روانی سنگین، تهمت و افترا است که بعد به آنجا می‌رسد.»

 

 



اگر شما تا حالا دریافتی داشتید، من هم داشته‌ام!

 

 

وی در پاسخ به این ادعا که رئیس‌جمهور کار را رها کرده و مدیریت هدفمندی یارانه‌ها، سکه، ارز و... را به معاونانش واگذار نموده است و آنها نمی‌توانند مسئله را کنترل کنند، گفت: «من کار را رها کرده‌ام! از پارسال تا حالا جلسات هدفمندی یارانه‌ها یک هفته هم تعطیل نشده است. 16 هفته است که هر هفته خود من به طور مستقیم حداقل 12 ساعت روی این موضوعات وقت می‌گذارم. ولی بالاخره هر چه ما به نهادهای امنیتی و اطلاعاتی گفتیم بابا پشت صحنه را به ما بدهید، نکردند! بلاخره بانک مرکزی ارز داده و باید تبدیل می‌شده به کالا و خدمات، نشده! این کجا رفته؟ بگویید به من. اگر شما تا حالا دریافتی داشتید، من هم داشته‌ام!»

 



به خدا، پایبندی امروز ما به عدالت اگر 50 برابر سال 84 نباشد، کمتر نیست

 

 

رئیس‌جمهور با تأکید دوباره بر پایبندی دولت به عدالت گفت: « به خدا، به خدا، پایبندی امروز ما به عدالت- علی رغم همه بداخلاقی‌ها- اگر 50 برابر سال 84 نباشد، کمتر نیست. (تکبیر دانشجویان)



ما پایش ایستاده‌ایم که داریم می‌خوریم. دوست عزیزی گفت من حرف‌هایی که چپ و راست می‌زنند را نمی‌خواهم به تو بگویم. خیلی تشکر می‌کنم از ایشان ولی حرف‌های ایشان تقریباً همون‌ها شد! هم چپ می‌زند هم راست می‌زند، هر دو طرف دارند می‌زنند. آیا فکر می­کنید این واقعاً به خاطر این است که دولت کم کاری می‌کند! دولت کی کم کاری کرده؟ پنجشنبه‌ها که تهران تعطیل است. یک پنجشنبه ما تعطیل نبودیم، یک جمعه هم تعطیل نبودیم. اصلاً مگر ما تعطیلی داشتیم؟ الان مگر داریم، الان کمتر از شش ماه قبل کار می‌کنیم؟



ما هستیم؛ خواهر عزیزم، برادر عزیزم ما در کنار شما هستیم ولی مسائل را یک مقدار عمیق‌تر ببینید.»

 


اشراف تیم اقتصادی دولت بر مسائل اقتصادی از همه اقتصاددان های کشور واقعی‌تر است

 

 

دکتر احمدی‌نژاد در ادامه تأکید کرد: «به صد دلیل که شاید شما نود و نه تایش را بدانید، الان دولت در سکوت است، اما معنای سکوت این نیست حرف‌هایی که می‌زنند درست است یا ما قبول داریم یا پاسخی نداریم، خود بنده بیش از 1700، 1800 ساعت در جلسات کارشناسی راجع به طرح‌های اقتصادی دولت شرکت کردم. نامه دادیم به تمام اساتید اقتصادی کشور، بلا استثناء که آقا این موضوع، این هم زمینه‌اش، ما هم این مقدار کار کردیم، از جناب عالی دعوت می‌کنیم اگر می‌خواهید حضوری نظر بدهید این ساعت‌ها ما در خدمت‌تان هستیم، اگر می‌خواهید مکتوب بدهید، بنویسید به ما بدهید. الان به شما عرض می‌کنم و اعلام عمومی هم می‌کنم تیمی که الان در دولت در اقتصاد فعالیت می‌کند، اشرافش بر مسائل اقتصادی کشور از همه اقتصاددان‌های کشور واقعی‌تر است و دارد کار را دنبال می‌کند.



بله اطلاع‌رسانی کم است و من هم این انتقاد را به همکارانم دارم و گفته‌ام بروید در مجامع دانشگاهی، بحث کنید، به سؤالات پاسخ بدهید. می‌دانید من آدم اهل گله و نگاه به گذشته نیستم. من نگاهم همیشه به جلو است و گله‌گذاری را ضعف می‌دانم. ولی بالاخره وزیر هم یک ظرفیتی دارد. من پارسال به مقام معظم رهبری عرض کردم؛ گفتم آقا وزرای ما در دولت دهم به اندازه 16 سال دولت‌های قبل ازدولت نهم، سؤال و استیضاح جواب داده‌اند. هر یک سؤال 30 ساعت وقت می‌گیرد. هی بدو اینجا، بدو آنجا. اخیراً هم که اضافه شده، بازرسی سؤال می‌کند بیرون می‌آید دیوان محاسبات سؤال می‌کند، بعد قاضی سؤال می‌کند بعد می‌رود کمیسیون الف، بعد کمیسیون ب و... وزیر دیگر وقت نمی‌کند، چه کار باید کند؟ بالاخره ما می‌خواهیم یک طرح را اجرا کنیم باید چند هزار نفر را دانه به دانه توجیه کنیم؟ در هیچ جای دنیا این گونه نیست. دولت تصمیمی می‌گیرد، یک مرجع را قانع می‌کند می‌رود کارش را می‌کند بعد هم وسط کار نمی‌آیند هر روز یقه‌اش را بگیرند این جوری کن، اون جوری کن... آقا خودت انجام بده... داستانش را شنیده‌اید: طرف نشست غذا بخورد دید یک گربه‌ای آنجاست. گربه گفت میو، یک لقمه گذاشت پیشش. دوباره تا خواست بخورد گربه گفت میو، باز یک لقمه داد. باز تا می‌خواست غذا بخورد گربه گفت میو... گفت بابا اصلاً این غذا مال تو، حال ما «میو میو». (خنده حضار)



مدیرعامل بانک ملی را چه کسی فراری داد؟

 

 

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه تعهد دولت به عدالت، پاکی و پاکدستی بوده است، اظهار داشت: «کسی توانست اثبات کند که این دولت به اندازه یک ریال از پاک دستی فاصله گرفته؟ مدیر عامل بانک ملی را چه کسی فراری داد؟ ما! من مکاتبه کردم با تمام مراجع مسئول، گفتم این رد پا، این آقا، این آقا و این آقا فراری دادند. این کلید مسائل، بیایید ببینید تا مسائل روشن شود. چرا آن را بهانه کرده‌اید و هر روز دولت را متهم می‌کنید؟ این ماجرا را که من پیگیری کردم، افشا شد. با همین ارتباطات مردمی به من گفتند یک جریان سویی در فلان جا دارد اتفاق می‌افتد من هم فوری به وزرای اقتصاد و رئیس بانک مرکزی گفتم ببینید چیست؟ تا مطلع شدند، بدلش را زدند تا خود دولت را متهم کنند. من اصلاً نمی‌خواهم قضاوت کنم ولی ما در اقتصاد نباید سیاسی کاری کنیم.»



دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه همه ضعف دارند و هیچ‌کس کامل و مطلق نیست و قطعاً ضعف‌هایی در بسیاری از امور، از جمله تصمیم‌گیری‌ها وجود دارد، گفت: «من ضعفم از همه بیشتر است. من اگر خودم بخواهم ضعف‌های خودم را بشمرم یک جلسه دوازده ساعته باید بگذارید ضعفهایم را بشمرم. ما که گفتیم کف پای ملتیم، آخر صف ملت و ته خطیم و افتخار می‌کنیم. بنده خودم و معاونم ضعف داریم، اما این ضعف آنی نیست که می‌گویند. بالاخره ما می‌خواهیم مدیریت کنیم، در تشخیص‌ها، در عزل و نصب‌ها اشتباه هست. ولی اینکه دولت را متهم کنند که سوءاستفاده کرده یا از سوءاستفاده‌ چی حمایت کرده. این خیلی ظلم بزرگی است.»




والله اگر پسر من دستش را کج بگذارد، با او شدیدتر برخورد می‌کنم

 

 

رئیس‌جمهور با اشاره به پرونده بیمه گفت: «یک ماجرا پیش آمد راجع به معاون اول، آمدند به ما گفتند یک مدارکی هست، می‌آوریم ببین. گفتم بسیار خوب بیاورید ببینیم، اگر سندی باشد اول کسی که برخورد می‌کند من هستم. من با هیچ کس رفاقت ندارم شما بدانید والله، والله اگر پسر من دستش را کج بگذارد، با او شدیدتر برخورد می‌کنم. از کسانی که میلیاردی از بیت‌المال برده‌اند (تشویق دانشجویان) خود پسرم هم این را می‌داند.

 

 



اگر اثبات کردید معاون اول من یک ریال سوءاستفاده کرده در تلویزیون از ملت عذرخواهی می‌کنم


 

گفتم بسیار خوب (مدارک علیه معاون اول را) بیاورید ما مخلص شما هستیم، ما دنبال همچین چیزی هستیم، یک دفعه دیدم توسط مقامات مسئول در تریبون عمومی گفتند ایشان برده، خورده، دزدیده! بعد آمدند پیش من گفتند خوب حالا اجازه بدهید ببریمش! گفتم شما که مجازات کردید دیگه! آبروی یک نفر بالاترین داشته اوست. شما در افکار عمومی آبرویش را بردید، مجازات کردید، حالا می‌خواهید محاکمه کنید؟ اما اشکال ندارد، محاکمه کنید البته به یک شرط. گفتند شرط چیست؟ گفتم شرط خیلی ساده است ببرید اگر اثبات کردید ایشان یک ریال سوءاستفاده کرده من در تلویزیون از ملت عذرخواهی می‌کنم و می‌گویم مردم، من صلاحیت نمایندگی شما را ندارم که کسی را کنار دست خودم گذاشته‌ام که یک ریال سوءاستفاده کرده اما اگر نتوانستید اثبات کنید که یک ریال سوءاستفاده شده است – نمی‌گویم 20 میلیارد، نمی‌گویم صد میلیون تومان، بلکه یک ریال- اگر نتوانستید، آن کسی که ایشان را در افکار عمومی مجازات کرده، او محاکمه شود (تشویق دانشجویان)



گفتند آقا اینکه نمی‌شود، گفتم چرا نمی‌شود؟ گفتم حرف من خلاف قانون است؟ گفتند نه. گفتم خلاف عدالت است؟ گفتند نه. گفتم خود مقام معظم رهبری می‌گوید من یک نفر مثل بقیه در برابر قانونم. خوب وقتی قرار است همه در برابر قانون برابر باشند، خوب برابر باشند! بسم الله ببرید اگر توانستید اثبات کنید نوش جانتان، من مسئولیت را می‌پذیرم و از ملت عذرخواهی می‌کنم –شما که مدعی هستید دستتان پر است- اما اگر نتوانستید، آن کسی که اتهام زده برود در محضر قاضی‌ای که خودش نصب کرده محاکمه شود. نمی‌گویم قاضی‌ای که من تعیین می‌کنم، نپذیرفتند! بعد هم گفتند احمدی‌نژاد مانع رسیدگی است! من مانع رسیدگی هستم؟ ما پای عدالت ایستاده‌ایم ما اصلاً به خاطر این توی میدان آمدیم. و الا به قول یکی از دانشجویان عزیز چه دردسری بود که کار راحت دانشگاهی را رها کنیم، بیاییم در معرض میلیاردها تیر آشکار و پنهان! آمده‌ایم عدالت را برپا کنیم. این به این معنی نیست که من می‌توانم عدالت را اعمال کنم. آن بحث دیگری است. اما اینکه ما تا همه توان پای عدالت هستیم، هستیم!»

 

 

 

چه کسی اگر بخواهد علیه دولت حرف بزند، نگرانی دارد؟!

 

 

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه شعار سوم دولت -که در قانون اساسی و در انقلاب هم بوده- آزادی است، گفت: «ما پای آزادی ایستاده­ایم. الان چه کسی در کشور اگر بخواهد علیه دولت حرف بزند، به اندزه سر سوزن در دلش نگرانی هست؟ ولی آیا برای دیگران هم همین طور راحت می‌شود حرف زد؟ بابا توی وبلاگش دو کلمه می‌نویسد، شب می­برندش... ...

(تشویق همراه با خنده دانشجویان)



ما ایستاده‌ایم. البته یکی از دوستان- فکر کنم آقای سپهری بود- یک نکته قشنگی گفتند، گفتند آنقدر نسبت به دولت انتقادهای غیر علمی شده که دولت حساسیتش نسبت به اصل انتقاد کم شده. ممکن است این اتفاق افتاده باشد. من این حرف را رد نمی‌کنم. ولی بدانید که اگر در جایی این اتفاق افتاده عمدی در آن نبوده. ما حساسیم. تنها مطلبی که از رسانه‌ها می‌آورند و من می‌خوانم، مطالبی است که راجع به سیاست‌ها و برنامه‌های دولت است. یک عده‌ هم که حتی از خط قرمز‌های اخلاقی عبور کرده‌اند. الان آن‌هایی که افترا و تهمت به دولت می‌زنند مثل این می‌ماند که یک مصونیتی دارند و اصلاً نگران نیستند و البته این سوءاستفاده از آزادی است.»

 

 


ما را تکفیر کردند!

 

 

بعضی‌ها ما را کافر کردند، تکفیر کردند، من مخالف حجابم، مخالف عفافم؟! چه طور این حرف را می‌زنند؟ من روش آن آقایی که رفته هی داد می‌زند و می‌گوید من فقط با بگیر و ببند می‌خواهم موضوع را حل کنم را قبول ندارم (تشویق حضار)



بین خود و خدا یک نفر بخواهد یک ارزشی را به ما اینجوری بگوید می‌پذیریم؟

 

 

 

هر برنامه فرهنگی ما شروع کردیم تا آمدیم عملیاتی­ اش کنیم، یک پاتک زدند

 

 

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه هر برنامه فرهنگی ما شروع کردیم تا آمدیم این را عملیاتی کنیم، یک پاتک زدند، گفت: «مقام معظم رهبری سه سال پیش فرمودند بروید به فرهنگ برسید. در 31 استان من خودم در کارگروه فرهنگی شرکت کردم. محورها را در تمام بخش‌ها استخراج کردیم. بعد رفته بودند به مقام معظم رهبری گزارش خلاف داده بودند که آقا اینها دارند همین لیبرال میبرال!... من مصوبات را بردم خدمت آقا گفتم: «این مصوباتی که ما در استان‌ها دادیم. هر کدامش لیبرالی است بفرمایید.» لیبرالی یعنی چی؟ اصلاً به من می‌آید لیبرال باشم؟ (خنده حضار)



همین­ هایی که می‌گویند لیبرال یک زمانی می‌گفتند من تیر خلاص زن هستم! »

 

 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط وحید 91/5/17:: 2:5 صبح     |     () نظر