سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گفتار حکیمان اگر درست باشد درمان است ، و اگر نادرست بود درد تن و جان . [نهج البلاغه]
طلبگی
 
قسمت4


اسلام زیباترین هدیه خدا به بشریت است

 

 

دکتر احمدی‌نژاد در ادامه تصریح کرد: اسلام زیباترین هدیه خدا به بشریت است، حق، توحید، حیا، انسان و کرامت انسان. ما اینها را چگونه بسته‌بندی می­کنیم وم به مردم عرضه می­نماییم؟ پارسال در جلسه ائمه جمعه -فکر کنم آقای الهام هم تشریف داشتند- یک آقایی بغل دست ما نشسته بود، هی وسط صحبت ما حرف­هایی می‌زد. می‌خواست بگوید تو بی‌دینی. گفتم برادر عزیز چرا متوجه نیستی؟ ما بعد از 33 سال چه تابلویی داریم جلوی چشم دنیا می‌گذاریم؟ می‌خواهیم بگوییم مهمتر مسئله کشور عبارت است از یک مسئله فرهنگی که آن هم با روش فرهنگی قابل حل نیست؟ اینکه خیلی بد است. آیا شما در عرصه فرهنگ یک قدم برداشتید؟

 


بودجه بخش دین را 27.6 برابر اضافه کردیم

 

 

رئیس‌جمهور همچنین اظهار داشت: در جلسه بچه‌های اطلاعات قبل از نیمه شعبان گفتم به شما هم عرض می‌کنم خوب یک ذره موضوعات را باز کنیم. چه کسانی ‌ متکفل فرهنگ در کشورند؟ چه کسانی باید فرهنگ را حل کنند؟ وزارت ارشاد، صداوسیما، حوزه‌های علمیه، مساجد، پایگاه‌های بسیج، سازمان تبلیغات، دفتر تبلیغات... من به عنوان رئیس‌جمهور چه کار باید می‌کردم؟ دولت چه کار باید می‌کرد؟ غیر از این است که ما بیشترین پشتیبانی و حمایت را از فعالیت‌های دینی و قرآنی کردیم؟ بودجه بخش دین را 6/27 برابر اضافه کردیم و کمترین افزایش مربوط به وزارت ارشاد بوده.

 

 


ما نه از این وری‌ها خیری دیدیم نه از اون وری‌ها!

 

 

می‌گویند فلان شخص شده معاون وزیر ارشاد یا فلانی معاون فلان وزیر شده. این دولت 15 هزار تا مدیر دارد. والله ما نه از این وری‌هایش خیری دیدیم نه از اون وری‌هایش. این وری هاش به نام اصولگرایی آمدند در دولت و پدر صاحب بچه را در آوردند. اون وری‌ها هم که تکلیفشان روشن است.

 

 


ماجرای حضور در مجمع / به خدا سطحی نگری خیلی بد است

 

 

رئیس‌جمهور با اشاره به ماجرای حضور و عدم حضورش در جلسات مجمع تشخیص مصلحت گفت: «بگذارید یک جمله بگویم، به خدا سطحی نگری خیلی بد است. یک جلسه‌ای است در کشور در یک نهادی که من زیاد در جلساتش شرکت نمی‌کردم. همین‌ها مقاله می‌نوشتند که این دارد کشور را به هم می‌ریزد، این خائن است، این نظام را قبول ندارد. مقام معظم رهبری چند دفعه به من خصوصی گفتند تو شرکت کن گفتم، باشد. سعی می‌کنم. وقت جلسه همزمان است با یک کلاسی، توی دانشگاه هم که می‌دانید کرسی کلاس از اونهایی نیست که آدم راحت به دست بیاورد که بخواهد راحت از دست بدهد، هر کی بگیرد چارچنگولی نگرش می‌دارد. (خنده حضار)



به راحتی نمی‌شود ساعت کلاس کارشناسی ارشد را عوض کرد... در جلسه اخیری که رفتیم خدمت مقام معظم رهبری ایشان گفتند همه موظفید در جلسات شرکت کنید



(صدا و دوربین‌ها چند دقیقه قطع شد در این موقع رئیس‌جمهور لحظاتی را با این که به قول خودش دشارژ شده بود، ایستاده صحبت کرد.)



به محض این که ما در جلسه شرکت کردیم گفتند احمدی‌نژاد با فلان کس ساخته برای این که فلان بلا را سر مملکت بیاورد! یک تحلیل‌های سطحی، بعد هم با حداکثر فشار و گسترده این موضوع را در جامعه منتشر کردند.

 


گفتند احمدی‌نژاد با آقای الف و ب ساخته که جام زهر را به رهبری بدهد!

 

 

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به جلسه‌ای که در 14 اردیبهشت 91 در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شده و در آن اتهاماتی علیه دولت زده شده است، گفت: «من دو جمله می‌گویم. این پاسخ من به همه شما؛ یک آقایی که مدعی است خیلی تحلیل می‌کند، در این یک سال و چند ماه هم که دولت تحت حملات سازمان یافته در داخل قرار داشت رفته بود در شهر ری یک سخنرانی کرده بود و در آنجا آسمان و ریسمان را به هم بافته بود که احمدی‌نژاد با آقای الف و آقای ب ساخته که جام زهر را به رهبری بدهد. یکی از مسئولین مجلس آمد به من گفت که فلانی چنین حرفی را زده، من فرستادم متن سخنرانی آن آقا را برایم آوردند. در جلسه با مقام معظم رهبری گفتم فلان آقا که می‌شناسید رفته در جلسه حدود یک ساعت حرف زده گفته که احمدی‌نژاد با فلانی و فلانی ساخته و می‌خواهد جام زهر بدهد به شما! من می‌خواهم جام زهر به شما بدهم؟! ایشان خندیدند و گفتند «خیر، ما تلاش می‌کنیم شما را به هم نزدیک کنیم آن وقت این چه حرفی است که می‌زنند؟ » گفتم این را دارند در تمام مراکز کشور هر روز صد بار تکرار می‌کنند.»


 

 

به من گفتند ما به خاطر انتخابات با شما برخورد می‌کنیم

 

 

رئیس‌جمهور با اشاره به این نکته که الآن واقعاً وقت این بحث‌ها نیست و اگر بعضی چیزها را می‌گویم به خاطر این است که می‌خواهم شبهات از ذهن‌ها برطرف شود، افزود: کسانی که توی سیستم‌اند، وابسته به نظام‌اند، بیرون از سیستم نیستند، تصمیم گرفته‌اند، حتی آمدند صریحاً به من گفتند ما به خاطر انتخابات با شما برخورد می‌کنیم، گفتم ما که به انتخابات کاری نداریم. چقدر گفتند دولت دارد برای هر کرسی مجلس 700 میلیون تومان خرج می‌کند، چند هزار نفر را سازماندهی کرده و... در حالی که ما یک دقیقه راجع به انتخابات کار نکردیم. من رفتم به مقام معظم رهبری گفتم: «آقا ما در انتخابات دخالتی نداریم، اگر برای کشور، برای انقلاب، برای نظام کاری ضرورت داشت، شما به من بگویید والا ما توی این قضیه نیستیم.» اصلاً من قبول ندارم این جور چیزها را. گفتند دولت 700 میلیون تومان داده برای هر کرسی! ما اصلاً اعتقاد نداریم که دولت به ماهو دولت وارد انتخابات شود. گرچه قبلاً رئیس‌جمهور و اعضای دولت خارج از دولت و امکانات آن می‌نشستند تشکیلات درست می‌کردند و فعالیت حزبی و سیاسی می‌کردند هیچ منع قانونی هم نداشت، ولی ما اعتقاد نداریم. رسماً به خود من گفتند به خاطر اینهاست که با شما برخورد می­ کنیم.

 

 



به رهبری گفتم ما به خاطر انقلاب سکوت می‌کنیم

 

 

رییس جمهور در ادامه اظهار داشت: یک سال و نیم است که هر چه بوده به دولت گفته­ اند و ما پاسخ ندادیم. باز هم خدمت مقام معظم رهبری گفتم بالاخره یک سال و هفت هشت ماه این هجمه عظیم را یک دولت تحمل کند به خاطر انقلاب و به خاطر ارزش‌ها، به خاطر منافع ملی و وارد دعوا نشود، من سؤال کردم از ایشان. گفتم هر یک از دولت‌های قبلی بودند یک مورد از این اتهام‌ها را تحمل می‌کردند؟ ایشان گفتند نه. گفتم کشور را به هم نمی‌ریختند؟ ایشان فرمودند چرا می‌ریختند. گفتم ما به خاطر انقلاب سکوت می‌کنیم.


 

 

وقتی قرار شد اتهام بزنند متأسفانه حدی را رعایت نکردند

 

 

الآن عزیزی گفتند مذاکرات بی‌اذن رهبری با امریکا! ما مذاکره با امریکا می‌کنیم؟ ! بالاخره وقتی قرار شد اتهام بزنند متأسفانه حدی را رعایت نکردند. می‌گویند شما وقتی می‌خواهی اتهام بزنی یک حدی را بگذار که اگر خواستی یک موقع برگردی بتوانی، اما اینها دیگر حدی نگذاشتند.

 

 


گفتند مادر احمدی نژاد عاقش کرده!

 

 

طرف پشت تریبون سخنرانی کرده و با هزار تا تیتر منتشر کردند که فلانی مادرش عاقش کرده! مادر من بنده خدا سنش بالاست. پایش هم درد می‌کند. حرکت هم برایش سخت است. از موقعی که این را شنیده دائماً اینها را نفرین می‌کند.

(تشویق حضار)



در تریبون‌ها هم اعلام می‌کنند که خانواده فلانی همه علیه او هستند. کل خانواده ما جمع شدند، -کل منهای یک - جمع شدند گفتند یک اطلاعیه بدهیم، گفتم نخیر اصلاً کسی وارد نشود. یکی از کارهای من این است که دائم مادر خودم را آرام کنم و بگویم نگران نباشید و مسئله‌ای نیست، تلفن می‌زنند به یک زن سن بالای تنها و یک حرف‌هایی می‌زنند، بابا دعوای سیاسی‌داری، یک حدی را رعایت کن. در همیشه روی یک پاشنه نمی‌چرخد.

 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط وحید 91/5/17:: 2:6 صبح     |     () نظر