سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، منشأ هرگونه خیری است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
طلبگی
 
قسمت5

مذاکره با امریکا را کار غلطی می‌دانم

 

 

رئیس جمهور در ادامه گفت: ما پاسخ ندادیم و الان هم نمی‌دهیم، معنایش این نیست که این حرف‌ها درست است.  عیبی ندارد، آبروی ماست دیگر. آبروی ما فدای انقلاب و ملت ایران. بدانید که نبرد اصلی ما با نظام سلطه و استکبار است. با صهیونیست‌ها و امریکایی است که امروز توسط صهیونیست‌ها اداره می‌شود. بیشترین هجمه را ما داشتیم و الآن هم داریم. امروز هم من مذاکره با امریکا را کار غلطی می‌دانم. بله یک موقع ما داریم می‌رویم توی یک جنگ رسانه‌ای و یا از موضع قدرت می‌گوییم اگر حرفی دارید بیایید توی سازمان ملل بزنید. هیچ وقت ما اصل گفت‌و‌گو را رد نکردیم، ولی گفتیم گفت‌و‌گو در فضای عادلانه و احترام، گفتند این یعنی چی؟ گفتیم رفتارهایتان را درست کنید، آدم باشید. این عین مواضع امام(ره) است. وزارت خارجه ما بدون اجازه رهبری مذاکره کرده؟! با کی مذاکره کردیم، این حرفها را کی می‌زند؟ برای چه می‌زند؟ من می‌دانم برای چه می‌زنند، برای این‌که یک سال و نیم انواع اتهام‌های فساد را به دولت زدند ولی نتوانستند حتی یک برگ را اثبات کنند حالا آمدند و می‌گویند دولت سازشکار شده و می‌خواهد با امریکا بسازد!

 

 


رابطه‌های فامیلی و ارتباطاتشان را ببینید!

 


این را هم بدانید این که در گوشه و کنار یک عده‌ای وارد و خارج دولت می‌شوند به خدا هیچ ارتباطی به ما ندارد و هیچ برنامه‌ای در کار نیست. بلکه کسانی این‌ها را دارند پشتیبانی می‌کنند که مورد حمایت همین کسانی هستند که دولت را متهم می‌کنند، یک ذره کنکاش کنید پیدا می‌کنید رابطه‌های فامیلی و ارتباطاتشان را ببینید، متوجه می‌شوید. همیشه افرادی آمدند و رفتند. هر جا هم من رسیدم صلاحیت افراد را فارغ از این‌که چپ است، راست است، بالا است، پائین است و... را بررسی کردم و گفتم بروید کنار یا فلانی بیاید.

 

 


ما یک جو عقل سیاسی داریم که نرویم با سوخته‌ها ببندیم

 

 

دکتر احمدی‌نژاد ادامه داد: می‌گویند دولت رفته با فلانی ساخته، بابا فلانی سایه ما رو با تیر می‌زنه! (خنده حضار) به خدا می‌زنه! بالاخره انسان باید یک ذره هم اندیشه بکند.

 

بالاخره ما یک جو عقل سیاسی داریم که نرویم با سوخته‌ها ببندیم.

(تشویق حضار)



ولی بدانید خدا شاهد است، والله تا امروز احمدی نژاد و یاران اصلی احمدی نژاد یک جمله سیاسی به معنای این‌که بخواهند کسی را جذب کنند یا یک کار تبلیغاتی بکنند نداشته‌اند. ما قبول نداریم این کارها را و دون شأن انسان می‌دانیم.

 

 

 

باید در قضاوت معیار داشته باشیم

 

 

رئیس‌جمهور با اشاره به برخی سخنان در خصوص ناراحتی علما از دولت اظهار داشت: ما 10 روز قبل جلسه داشتیم با تعداد کثیری از علمای تهران. آیا ناراحت بودند از دولت؟! بله ممکن است یک عده‌ای هم از کارهای دولت ناراحت باشند، خب این طبیعی است. اما ما باید در قضاوت معیار داشته باشیم، اگر یک کار غلط است و همه عالم تأییدش می‌کنند، ما باید بگوییم غلط است و اگر درست است ولی همه عالم می‌گویند غلط است، ما باید بگوییم درست است.

 



یکی از اشتباهات ما این بود که تصور می‌کردیم همه اجزای نظام، مأموریت شان را درست انجام می‌دهند

 

 

دکتر احمدی‌نژاد ادامه داد: بله دولت ضعف در اطلاع‌رسانی دارد و یکی از اشتباهات دولت این بود که تصور می‌کرد همه اجزای نظام، همه با هم مأموریت شان را درست انجام می‌دهند. گفتیم ما دولت هستیم و باید کار خودمان را انجام بدهیم و دستگاه اطلاع‌رسانی نظام هم باید کارش را بکند. اینجا بود که فاصله افتاد. ما اعتقاد نداشتیم که مثل دیگران برویم روزنامه درست کنیم، شبکه درست کنیم  حزب درست کنیم و فلان. فکر می‌کردیم این ما را از مسیر اصلی انقلاب دور می‌کند و این هم تبعاتی دارد  تبعاتش هم این است که حرفمان به مردم نمی‌رسد.



من (در دیدار رهبر معظم انقلاب با کارگزاران) گزارش دادم که در تمام بخش‌های کشور حداقل 2، 3، 5 برابر کل دوره‌های قبل از این کار شده. اینها روی زمین است. چیزی نیست که من بخواهم ادعا کنم، همه اش قابل نشان دادن است. وقتی می‌گوییم سیمان شده هشتاد میلیون تن این قابل رؤیت است. مسائل کیفی نیست بلکه کمی است. البته کیفی هایش هم همین طور است.

 

 

 

هر آدم خوبی که از دولت رفته بهترش آمده

 

 

رئیس‌جمهور در خصوص برخی انتقادات درباره خروج افراد از دولت گفت: هر آدم خوبی که از دولت رفته بدانید که بهترش آمده. دولتی که برنامه دارد، جابه‌جایی هم دارد. دولتی که برنامه ندارد، جابه‌جایی ندارد؛ بدانید تا لحظه آخر، تا ثانیه آخری که در دولت هستیم، با همان احساس مسئولیت روز اول کار می‌کنیم. به خدا هر لحظه من همکاری را ببینم که  دیگر با برنامه‌ها نمی‌کشد، می‌گویم مخلصتم، نوکرتم جایت را بده به نفر بعدی.

 

 


به من می‌گویند چرا از بعضی از همکارانت دفاع می‌کنی؟ در حالی که باید بگویند چرا دفاع نمی‌کنی؟

 

 

دکتر احمدی‌نژاد ادامه داد: در مسائل جزئی نگر نشویم. به من می‌گویند چرا از بعضی از همکارانت دفاع می‌کنی؟ من تعجب می‌کنم در حالی که باید به من بگویند چرا دفاع نمی‌کنی؟ چرا قوی دفاع نمی‌کنی؟ کسی که مظلوم شد نباید از او دفاع کرد؟ چرا نباید دفاع کرد؟ شما خودتان را جای آن شخص بگذارید، که افرادی بدون هیچ سند و مدرکی و فقط بر اساس یک تصمیم سیاسی هزاران اتهام به شما بزنند. انتظار ندارید که من اگر مطلع بشوم، از شما دفاع کنم؟ سوگند خوردیم. من یک بار از مقام معظم رهبری پرسیدم این سوگند ریاست جمهوری شرعی است؟ گفتند بله شرعی است. گفتم به لوازمش هم باید پایبند باشیم؟ فرمودند بله باید پایبند باشید.

 

 

 

بعضی از کارهایی که در دانشگاه انجام می‌شود را قبول ندارم؛ تحت فشار جاهای دیگر انجام می‌شود!

 

 

رئیس‌جمهور اظهار داشت: در جلسه‌ای دانشجویی که فکر کنم دو سال پیش در ساختمان بهشتی بود، یک عزیزی به من گفت چرا نمی‌گویی اطرافیانت دهانشان را ببندند؟ تعجب می‌کنم. فضای دانشجویی کشور باید دفاع از آزادی باشد. من همینجا هم بگویم. بعضی از این کارهایی که الآن در دانشگاه انجام می‌شود را من قبول ندارم و تحت فشار جاهای دیگر انجام می‌شود! من به وزیر هم گفته ام که قبول ندارم ولی خب در هزار جبهه الآن مشغولیم و ای کاش  من خودم می‌رسیدم که بیایم و این مسائل را در دست بگیرم.

 

بزرگترین نیروی پیش برنده کشور عبارت است از نیروی نخبه که تمرکزش در دانشگاهها ودر دانشجویان است. اگر به  دانشجویان هم اطمینان نکنیم و میدان ندهیم به چه کسی باید میدان بدهیم؟  ولی خب خیلی جاها هستند که یقه وزیر را می‌گیرند و می‌گویند باید این کار را انجام بدهی. خب ما تعدادی از آنها را متوجه می‌شویم و برخورد می‌کنیم. بالاخره این مسائل هم هست.

 



شخص دیگری در سال 88 جرمی مرتکب شده و خودش در رفته و یکی دیگر را متهم کرده

 

 

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به ماجرای انتصاب رئیس سازمان تأمین اجتماعی گفت: «دولت تعهد داشته به پاکی و الآن هم پاک است. پاک پاک. نه اینکه حالا این طرف و آن طرف تخلفی صورت نمی‌گیرد. اما نباید آدرس غلط بدهند یک شخص دیگری در سال هشتاد و هشت جرمی مرتکب شده و خودش در رفته و یکی دیگر را جای خودش گذاشته و متهم کرده بعد می‌گویند آقا به این نزدیک هم نشوید. خب چرا نشویم؟! من که اطلاع دارم این آدم پاک پاک است و هیچ نقش و مسئولیتی نداشته است.

 

 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط وحید 91/5/17:: 2:7 صبح     |     () نظر