سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر اندازه دانش انسان افزون گردد، توجّه وی به نفسش بیشتر گردد و در ریاضت و اصلاح آن کوشش بیشتری مبذول کند . [امام علی علیه السلام]
طلبگی
 
قسمت6

مهم این است که مدیریت تغییرات دست کیست

 

 

دکتر احمدی‌نژاد با تأکید بر این که در حوادث منطقه دانشجویان باید چند گام جلوتر را ببینند، گفت: «تحلیل حوادث واقع شده که کار سختی نیست. خیلی‌ها هنر تحلیلشان در اتفاقات گذشته خوب است اما اگر بپرسی خب بعد چی؟ چیزی ندارند. ببینید عزیزان من. اینکه ملت‌ها و ملت‌های مسلمان الان دنبال عدالت و پاکی و آزادی و عزت هستند در آن شکی نیست و این منحصر به ملت‌های مسلمان هم نیست و همه این را می‌دانستیم، تمام آن کسانی که رصد می‌کردند مسائل منطقه و دنیا را می‌دانستند که  جنبش‌ها، خیزش‌ها و حرکت‌هایی در آستانه وقوع است. مهم هم این نیست که مردم می‌خواهند انقلاب کنند یا تغییرات ایجاد کنند. مهم این است که مدیریت تغییرات دست کیست. در همین انقلاب خودمان اگر مدیریت الهی امام نبود، انقلاب ملت ایران به دست مارکسیست‌ها و لیبرال‌ها له می‌شد. امام بود که کشاند و رساند به هدف.

 



باید بین اصل تحولات و مدیریت تحولات تفکیک کرد

 

 

رئیس‌جمهور با تأکید بر این که باید بین اصل تحولات و مدیریت تحولات تفکیک قائل شد، گفت: اگر نتوانیم بین اصل تحولات و خواسته‌های واقعی مردم و مدیریت تحولات تفکیک کنیم، دچار تناقض می‌شویم و نمی‌توانیم پاسخگو باشیم. به ما می‌گویند چرا در فلان کشور صددرصد تأیید کردید در فلان کشور تأیید نکردید؟ نمی‌توانیم جواب بدهیم. ولی اگر بتوانیم اصل تحولات را از مدیریت آن تفکیک کنیم اولاً می‌توانیم خواسته‌ها را مدیریت کنیم، ثانیاً دچار تناقض در مواضع نمی‌شویم.

 



مگر بیداری انسانی چیزی جز بیداری اسلامی است؟

 

 

دکتر احمدی‌نژاد گفت: اما بیداری انسانی. می‌گویند چرا گفتید بیداری انسانی؟! خب مگر بیداری انسانی چیزی جز بیداری اسلامی است؟ چرا ما گفتیم انسانی؟ این یعنی ضد اسلام؟! روشن است. بگذارید شش ماه دیگر بگذرد خواهید دید که موضع ما درست بوده است. البته از موضع رئیس‌جمهور. موضع رئیس‌جمهور که یک مسئولیت سیاسی در جهان دارد، دیگران هم می‌توانند حرف بزنند و مشکلی هم در دنیا ایجاد نمی‌شود.



اولاً اسلام یکی بیشتر نیست. خدا که یک دین بیشتر نفرستاده. این اختلافات برای دین نیست برای پیامبران هم نیست برای مدعیان است. الآن اگر پیامبر خاتم حضرت محمد و حضرت عیسی باشند با هم دعوا می‌کنند؟ وقتی اختلاف در ادیان نیست چرا پیروان باید دعوا داشته باشند؟ معلوم است که حلقه‌های واسط دعوا ایجاد می‌کنند نه خود دین. آیا دین اسلام غیر از برای انسان‌هاست؟ اسلام غیر از بالا بردن انسان و تعالی انسان است؟ اسلام مکتب انسان‌ساز است و آمده برای بالا بردن انسان. ما بحث مدیریت جهانی را مطرح کردیم و به موازاتش باید بیداری انسانی و عدالت اجتماعی را مطرح کنیم. اینها همه در یک راستاست.

 

 


روز قدس باید در این کشورهایی که انقلاب کردند پرشورتر باشد

 

 

رئیس‌جمهور ادامه داد: من روز اول گفتم امریکایی‌ها دنبال نجات رژیم صهیونیستی هستند. در این حوادث منطقه و الآن می‌بینیم که آشکار شده است، تمام گسل‌های قدیمی را فعال کردند و تمام کینه‌های فردی و اجتماعی و طایفه‌ای را در منطقه فعال کردند. الآن در این کشور‌های عربی از جمله سوریه و لیبی، درست است که امریکایی‌ها اسلحه می‌دهند ولی خود آنها هم خوشحال هستند. برای چی اینکار را می‌کنند برای اینکه اینها قبلاً دعوای شخصی داشتند، غربی‌ها این را شناختند و این را فعال کردند و پول نفت خلیج فارس می‌رود برای آدم کشی در سوریه؛ دارد صرف نجات رژیم صهیونیستی می‌شود. ما در یک جهتی حرکت کردیم که این گسل‌ها فعال نشود.



کاری کردند که ترکیه به جان ایران بیفتد. ترکیه به جان سوریه بیفتد، سوریه به جان عراق و عراق به جان عربستان و عربستان به جان قطر و... نه اینکه این نظام‌های دیکتاتوری را ما قبول داریم، بلکه بالاترین فریادها را ضد دیکتاتوری در مجامع عمومی من زدم، خیلی‌ها معتقدند این تحولات ناشی از حرکات دولت نهم و دهم است. ولی به نظرم با این تحولات می‌بایست خیلی هوشمندانه برخورد کرد. چون علیه خودمان می‌شود. به نظرم تا اینجا غربی‌ها از ما جلو هستند. موضوع رژیم صهیونیستی را از دستور کار ملت‌ها خارج کردند. این خیلی بد است چون می‌بایست فلش تمام این تحولات به سمت رژیم صهیونیستی و نظام سلطه باشد. الآن شما چند تا از این حرکت‌ها می‌بینید؟ ما دیروز در جمع سفرا مطالبه کردیم، گفتیم که در این کشور‌هایی که می‌گویند انقلاب شده باید روز قدس آنها پر شورتر برگزار شود. معیار معرفی کردیم، ما گفتیم معیار مردمی بودن و پاک بودن، این است که ببینیم چقدر ضد استکبار و ضد صهیونیستی است و اگر اینطور نبود، نمی‌تواند مردمی باشد.



نباید ما اجازه بدهیم جنگ شیعه و سنی در منطقه راه بیفتد. به ضرر ماست. باید مراقب باشیم، ما نباید ارگان تبلیغاتی تحولات منطقه باشیم، ما باید برویم در موضع هدایت و مدیریت تحولات منطقه قرار بگیریم. این‌ها را می‌گوییم بعد می‌گویند ما منحرف شده‌ایم. ما می‌گوییم مسائل را عمیق تر ببینیم والا می‌شود ضد ما. همین الآن یکی از دوستان گفتند اگر در مسائل سوریه اتفاقی بیفتد، ما تحت فشار قرار می‌گیریم و کسی یک سال قبل این را بفهمد و بگوید، باید بگوییم منحرف شده است؟! بعضی‌ها نه این که در داخل هر حرفی زدند و بعد ماله کشیدند، خیال می‌کنند سیاست خارجی هم همین‌طور است.

 



امروز در کشور فصل همدلی است

 

 

دکتر احمدی‌نژاد اظهار داشت: از این حرف‌ها بسیار است. این‌ها را بگذاریم کنار. چه کار باید بکنیم؟ بعضی موارد را بعضی دوستان گفتند؛ در زمینه‌های علمی، انجمن‌های علمی، کارهای زیربنایی، برنامه‌های اقتصادی، اینها را باید دنبال کنیم. اما امروز در کشور فصل همدلی است، ما دیدیم تمام این فشار دشمن را می‌اندازند گردن دولت، یک آقایی که در همان جلسه‌ای که گفتم من شرکت کردم و حرف درست کردند در یک جلسه‌ای شروع می‌کند به فحش دادن به دولت، که دولت عمداً بازار را به هم زده و اقتصاد را برای فلان هدف بهم زده، خب به گوش من رسید.



مقام معظم رهبری در هفته قوه قضائیه به مشهد رفته بودند ما هم به ملاقات ایشان رفتیم. ایشان به من گفتند مسائل تحریم را یک طوری برای مردم بگو. من به ایشان گفتم من نمی‌توانم بگویم، اگر من بگویم انعکاس آن بین‌المللی می‌شود و دشمن سوءاستفاده می‌کند و امیدوار می‌شود. گفتند خب یک طراحی بکن گفتیم بسیار خوب ما یک تدبیری می‌کنیم. تدبیر کردیم مدیران اقتصادی دولت رفتند در مراکز اصلی کشور توضیح دادند. نخستین جا همان جایی بود که این آقا به دولت فحش داده بود آن آقا در آن جلسه نیامد اما همان روز دوباره یک مصاحبه کرد که هرکس مشکلات امروز را به تحریم‌ها ربط بدهد خائن است.



گذشت تا جلسه هفته قبل (دیدار رهبری با کارگزاران نظام) باز من ملاقات داشتم با مقام معظم رهبری گفتم بگذارید ما اطلاعاتی در این جلسه بدهیم گفتند ندهید، مشکل پیدا می‌شود بالاخره از موضع رئیس‌جمهور نباید این حرف‌ها زده بشود و من نگفتم و سربسته رد شدم. یک جنگ تمام عیار است آنهایی که اقتصاد می‌خوانند می‌دانند وقتی بانک مرکزی از دور خارج شود یعنی چه در تجارت خارجی.



آنهایی که فحش می‌دهند می‌دانند فضا چگونه است البته نه بدنه شان بلکه رؤسای جریانات سیاسی، فکر کردند فرصتی پیدا کردند و آمدند دولت را بزنند.

 

 


بعد از سفر لبنان و بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها من مطمئن بودم که داخل و خارج برای زدن دولت متحد می‌شوند

 

 

رئیس‌جمهور ادامه داد: دولت کجا کوتاه آمده است؟ نمی‌گویم ضعف نیست ضعف هم وجود دارد ولی ما داریم تلاش می‌کنیم ولی خیلی حلقه‌ها به هم پیوند شده است در داخل و خارج، بعد از سفر لبنان بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها من مطمئن بودم که داخل و خارج برای زدن دولت متحد می‌شوند. این حرف‌هایی که من می‌زنم مستند است



گفتند اقتصاد زیگزاگی در حالی که ما تنها دولتی هستیم که زیگزاگی عمل نکردیم از اول گفتیم این 10 تا برنامه، الآن هم داریم همان‌ها را دنبال می‌کنیم این‌ها قابل اثبات است. ممکن است برنامه ما ضعیف بوده، جامع نبوده و یا در اولویت نبوده است ولی همان‌هایی که در روز اول گفتیم همان‌ها را داریم انجام می‌دهیم.

 



خدا بخواهد تمام تحولات دنیا در یک چشم به هم زدنی به سامان می‌رسد

 

 

اما الآن باید چه کار کنیم؟ اولاً ماه مبارک رمضان است به‌عنوان یک برادر کوچک بالاخره من 56 سالم دارد تمام می‌شود از روزی که خودم را شناختم در فضای انقلاب بودم الآن هم به فضل الهی هستم اگر نفس باشد با همان قدرتی که شما هستید ما پشت سر شما انقلابی هستیم (تکبیر)



اما ماه رمضان است ماه جامعی است، همه وجود انسانی انسان را ماه رمضان پر می‌کند به همه ابعاد وجودی انسان پاسخگو است در این ماه ما باید رابطه مان را با خدا درست کنیم این یک کلید است، این رابطه اگر دچار آسیب بشود بقیه آن دیگر ارزشی ندارد. رابطه مان را با خودمان درست کنیم تمام این حوادث لهوا و لعبا است همه‌اش آزمایش است هیچ یک از این‌ها اصالت ندارند خدا بخواهد تمام تحولات دنیا در یک چشم به هم زدنی به سامان می‌رسد به خدا هیچ کاری ندارد این‌ها همه‌اش بهانه است برای بالا کشیدن من و شما که بالا برویم اگر کسی بین خودش و خدا یک مسیر کمالی و صعودی معنوی را طی نمی‌کند محال است که بتواند در جامعه نقش سازنده ایفا کند، این راه بسته است. یکی از مشکلات ما الآن این است: بعضی آقایان جا ماندند و جلو نیستند و می‌خواهند به ضرب و زور این‌ها را درست کنند و می‌خواهند کسانی را که جلو بودند را متوقف کنند. باید خودمان حرکت کنیم حالا هر اتفاقی بیرون بیفتد نخستین انعکاسش باید بر معنویت من وشما باشد، سر و صداها و سرگرمی‌ها می‌آیند



ماه رمضان است، باید توجهات خیلی عمیق باشد. جامعه دانشجویی و فضای دانشگاهی باید عمیق‌ترین تحلیل‌ها را از فضا داشته باشد.



کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط وحید 91/5/17:: 2:8 صبح     |     () نظر